Peking University Awards 53 Outstanding Teachers北大举行首届人文基金奖励53名优秀教师

On December 20, 2010, Humanities Foundation of Peking University presented awards to 53 outstanding teachers at its very first awards ceremony. Professor Tu Weiming was one of the professors who received the awards at the event. For a complete report in Chinese, please click here.北京大学新闻中心2010年12月21日消息:

2010年12月20日,首届北京大学人文基金颁奖仪式在北京大学英杰交流中心隆重举行。53名优秀教师获得奖励。杜维明教授是获奖人之一。

北京大学校长周其凤院士和光华教育基金会总干事、润泰集团总裁、北京大学名誉校董尹衍樑博士出席了颁奖仪式,并共同为获奖教师颁奖。

会上北京大学人文讲席教授代表、高等人文研究院院长杜维明教授发言。他衷心感谢光华教育基金会对北大人文学科的鼎力支持,并介绍了高等人文研究工作。他表示,文化全球化与文化的地方化、区域化同时进展,“如何扎根、面向世界,从事具有全球意义的地方知识”是人文研究面临的主要挑战。他希望与各位同仁携手共进,推动对传统文化和精华的重新认识和进一步发展。

详细报道>>

This entry was posted in Honors, Recent Events, Teaching. Bookmark the permalink.